shadow

Toptips voor groen reizen

Met een toenemend bewustzijn en toegankelijkheid is de wereld een kleinere plaats geworden en reizen staat altijd op de agenda van iedereen. Daarom is een groene reiziger belangrijker dan ooit tevoren geworden. Groen reizen is een verantwoordelijke toerist zijn en geloven in ecotoerisme. Maar het gaat niet alleen om naar een ongerepte, pittoreske bestemming gaan, foto’s nemen, genieten en terugkomen. Groen reizen gaat over het verlaten van de plek die je bezoekt zo mooi als wanneer je het bezoekt, over het aanpassen van manieren van reizen die brandstof en middelen besparen en de lokale gemeenschap zoveel mogelijk helpen.

Hier zijn enkele tips om ‘groen’ te zijn wanneer u reist

Begin met de start: kies zoveel mogelijk de groenste manier van transport, bijvoorbeeld de spoorweg, als er een keuze is. Als je moet vliegen, kies dan voor milieuvriendelijke manieren van transport terwijl je langs de plaats van bezoek gaat. U kunt brandstofefficiënte taxi’s gebruiken of de kleinste of de meest milieuvriendelijke auto huren of gewoon het lokale vervoer gebruiken.

Verblijf in een ‘groen’ hotel: Een belangrijk onderdeel van ‘groen’ zijn is je steentje bijdragen aan de lokale gemeenschap wanneer je reist en een plek boekt die wordt gerund door de lokale bevolking of die lokale mensen in dienst heeft. Controleer of het hotel verantwoordelijk is voor het milieu, u kunt hen vragen wat hun milieubeleid is op het gebied van recycling, kamerreiniging, eten koken enz. Een goede manier om dit te weten te komen is door te vragen naar hun CSR / gemeenschapsbeleid.

Wees een verantwoordelijke gast: het is niet genoeg dat uw verblijfplaats groen is. Je moet ervoor zorgen dat je ook milieuvriendelijk bent. Controleer uw waterverbruik, doe de lichten uit wanneer u de kamers verlaat, vraag uw huishouden om uw lakens of handdoeken niet vaak te verwisselen en verspilling te minimaliseren.

Verantwoord winkelen en bezienswaardigheden bezoeken: u kunt veel afval verminderen door plastic zakken en dozen te weigeren tijdens het winkelen. Volg een eenvoudige regel, neem niets dat u verwijdert en verlaat het hotel in europa. Dit maakt van u een verantwoordelijke gast evenals een verantwoordelijke shopper. Zorg ervoor dat je niet op je reis terechtkomt. Als je iets te gooien hebt, gebruik dan de meegeleverde vuilnisbakken of draag papier / plastic bij je totdat je een vuilnisbak vindt. Probeer zoveel mogelijk lokale producten te kopen. Het oude gezegde ‘Wees Romeins terwijl je in Rome bent’ is een goed motto om aan vast te houden en het krijgt ook een geheel nieuwe betekenis in ecotoerisme.

Thuis of op het werk passen we altijd nieuwe manieren aan om ‘groen’ te zijn. ‘Groen zijn’ is een verantwoordelijke wereldburger zijn, ons steentje bijdragen aan het milieu, wetende dat uiteindelijk alle kleine veranderingen die we maken een groot verschil zullen maken. Groen zijn is altijd ‘in’. Reis groen om uw steentje bij te dragen aan het milieu.

Doe aan een groen uitstapje. Je kan natuurlijk een vervuilende motorboot kopen maar je zou ook je eigen kite mee kunnen nemen. Bij Kitesurge verkopen ze bijvoorbeeld powerkites.

ADHD-patiëntervaring met Modafinil

Ik neem al ongeveer drie maanden Modafinil op maandag tot en met vrijdag. Ik ben ongeveer 40 jaar oud, klinisch gediagnosticeerd met ADHD, en zelf gediagnosticeerd als lui.

Het heeft mijn leven ten goede veranderd. Ik heb een ernstig gebrek aan motivatie en ik ben gediagnosticeerd met ADHD. Ik weet niet zeker hoe hyperactief ik ben, maar ik heb moeite met me concentreren. Ik kan heel hard werken op het laatste moment als een taak voltooid MOET worden, of in een omgeving waar veel mensen werken aan een gemeenschappelijk doel. Ik vind het ook leuk om dingen rond het huis te doen, en aan projecten te werken, maar ik vind het moeilijk om met dingen aan de slag te gaan.

Mijn huidige baan geeft me veel tijd om mijn eigen prioriteiten te plannen en over het algemeen dwaal ik af. Dat is voor het grootste deel heel mooi, want ik hou van mijn werk. Ik word het gewoon zat om alles voortdurend tot het laatste moment te laten, en onnodige stress aan mijn leven toe te voegen, omdat ik me zorgen maak of ik de dingen wel of niet op tijd gedaan krijg. Ik word het ook zat van een volledig weekend door te brengen met het lezen van mijn telefoon, tijd te verspillen en me zorgen te maken over hoeveel dingen ik op maandag moet doen, omdat ik alles heb uitgesteld. Ik was het zat om gewoon op dingen te wachten in plaats van ze te verwezenlijken.

Ik las over Modafinil, en ik dacht dat ik het eens zou uitproberen.

Het is geweldig.

Begrijp me niet verkeerd, ik moet nog steeds mijn eigen problemen oplossen. Ik kan zeker Modafinil innemen, en de hele dag zitten, op mijn telefoon lezen of videospellen spelen. Met Modafinil vind ik het echter 10 keer makkelijker om op te staan en aan een project te beginnen, en 10 keer moeilijker om te stoppen met werken als ik eenmaal begonnen ben. Het heeft me energie en een enthousiasme voor productiviteit gegeven dat ik niet heb gehad sinds ik 20 jaar geleden een tiener was.

Ik zou kunnen zeggen dat het allemaal een placebo kan zijn, maar mensen om mij heen hebben het op het werk en in mijn persoonlijke leven gemerkt. Op het werk heb ik opmerkingen gekregen van mijn collega’s en anderen boven mij dat ik echt productief ben, en ze zijn verbaasd over wat ik allemaal kan bereiken. Ik ben genomineerd voor werknemer van de maand, minstens twee keer door twee afzonderlijke mensen sinds ik met Modafinil begon.

In mijn persoonlijke leven werd me verteld dat ik de laatste tijd heel productief ben geweest en dat ik heel wat doe-het-zelftaken heb afgerond waarvan ik nooit had gedacht dat ik ermee aan de slag zou gaan, laat staan dat ik ze zou afmaken. Ook ben ik uiteindelijk begonnen met een dieet en ben ik 20 pond kwijtgeraakt. Ik heb nog een lange weg te gaan, maar ik leek nooit aan de slag te kunnen vóór Modafinil.

Ik weet dat dit over de top klinkt, en niet iedereen zal dezelfde resultaten krijgen, maar ik kan naar mijn leven kijken en concrete voorbeelden geven van Modafinil’s hulp in mijn leven, en ik weet dat ik me gewoon beter voel. Meer gemotiveerd, energieker en beter. Ik ben altijd beter geweest in het plannen dan actie te ondernemen en Modafinil stelt me in staat om mijn planning voor de toekomst te combineren met mijn acties in het nu.

Verbeter het geheugen en de concentratie

Verbeter het geheugen en de concentratie – een heel natuurlijke techniek om je te helpen aandachtig te blijven

Een belangrijke kwaliteit die je nodig zal hebben om elk doel met succes te voltooien is de mogelijkheid om zich te concentreren. Je bent waarschijnlijk zoals de meeste mensen en uiteindelijk zal je ervaren dat er momenten zijn waarop het moeilijk is om aandachtig te zijn. Het kan erg frustrerend zijn als je niet in staat bent om te produceren omdat je aandacht mist. De enige beloning die je krijgt voor jouw verloren tijd met verwarring en besluiteloosheid, is dat er geen echte vooruitgang geboekt wordt. 

Als je problemen ondervindt bij het concentreren, maak je dan geen zorgen want er zijn natuurlijke technieken om de schouders eronder te zetten en je aandacht te richten op de zaken die moeten gedaan worden, die bewezen zijn.

Een zeer efficiënte natuurlijke techniek om je mentale mogelijkheden terug te winnen is aan yoga en meditatie doen. Recent wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat yogaoefeningen het concentratieniveau kunnen verhogen (Medical News). Alhoewel yoga gericht is op het ganse lichaam, bevordert een voornaam onderdeel van het regelmatig beoefenen ervan de discipline om de geest aandachtig op iets te richten. 

De meesters van de yoga noemen deze discipline “ Dharana”, een woord in het Sanskriet dat ‘ enkelvoudige aandacht’ betekent. Het is de zesde tak van de yoga, die bedoeld is om de eerste fase van de meditatie te helpen ervaren. Het Dharana werkt als je alle afleidingen van je kan af zetten en je bij één enkele gedachte kan houden. In het volle bewustzijn blokkeer je alle andere gedachten en emoties en concentreer je je dus juist op één enkel ding.

Wanneer dat juist uitgevoerd wordt, zal Dharana alle chaotische gedachten uit schakelen en je leren jouw geest te richten op één enkel punt, gedachte, object of doel. Als je gebruik maakt van Dharana als onderdeel van jouw dagelijkse meditatie, zal het de mentale stress verminderen en je vermogen om je te concentreren versterken. Je kan meer uitdagingen in kortere tijd aangaan, als je eenvoudigweg de verwarring van een besluiteloze geest elimineert. Yoga en meditatie zullen je helpen om een betere manier te ontdekken  om voordeel te halen uit vredige momenten om jouw dagelijkse doelstellingen te bepalen, te bestuderen, te verwerken en te bereiken.

Kruidenremedie met Ginkgo voor ADHD – helpt het echt om de aandacht te vergroten?

Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) wordt gewoonlijk behandeld met voorgeschreven medicijnen zoals Ritalin en Adderall, die gedeeltelijk werken door het stimuleren van de activiteit in de hersenen. De afgelopen jaren heeft de FDA bezorgdheid geuit over de veiligheid van deze medicijnen. Sommige ouders met kinderen, die aan ADHD lijden evenals sommige volwassenen met deze stoornis, gebruiken natuurlijke alternatieven zoals de kruidenremedie met ginkgo voor ADHD.

Ginkgo Biloba wordt vanwege de bekende positieve effecten op de hersenen vaak in voedingssupplementen gebruikt. Ginkgo wordt van oudsher gebruikt om de mentale prestaties te verbeteren en het vermogen tot focussen te vergroten. Sommige onderzoeken hebben aangetoond dat het de niveaus van de neurotransmitters en de bloedtoevoer naar de hersenen helpt te verhogen.

De kenmerkende symptomen van ADHD, zoals rusteloosheid en onoplettendheid, zijn in sommige onderzoeken met ginkgo aanzienlijk verminderd. Er is ook aangetoond dat het de prikkelbaarheid en de frustratie vermindert, wat soms door populaire ADHD-medicijnen juist wordt verergerd. Eén van de meest aansprekende kwaliteiten is dat de positieve effecten, die dit kruid heeft, de neiging heeft om permanent aanwezig te blijven, zelfs wanneer het gebruik wordt gestaakt.

In de traditionele natuurlijke geneeskunde worden kruiden in formules voor specifieke problemen vaak gecombineerd. Dit helpt een synergetisch effect te creëren dat de gecombineerde kruiden effectiever maakt dan elk kruid afzonderlijk. Sommige andere kruiden, die worden gecombineerd met ginkgo om ADHD-symptomen met succes aan te pakken, zijn:

  • Valeriaan
  • Duitse kamille
  • Gotu kola
  • Rooibos

Ginkgo tezamen met deze kruiden wordt met succes als een natuurlijk alternatief voor geneesmiddelen op recept gebruikt om de symptomen van ADHD aan te pakken. Een natuurgenezer kan eventuele bezorgdheden wegnemen of vragen beantwoorden en een holistische behandeling samenstellen dat dieet- en leefstijlaanpassingen omvat en ook naar andere strategieën kijkt.

Bezoek onze website voor meer informatie: https://blokpil.nl/